знайди книгу для душі...
Хтось із дівчат неголосно верещить.
— А рот у нього, — продовжує оповідачка, — такий величезний і круглий, що видно череп ізсередини. Дівчинка тоді зрозуміла, що це за хлопець. Але вона не розгубилася — стрибнула в шахту ліфта і зачепилася за противагу. Трос не був заблокований, противага пішла вниз і опустила дівчинку до самої землі неушкодженою… І це не казка, — раптом закінчила вона цілком нормальним, хоча все ще застудженим голосом. — Це зі мною було.
— Брешеш, — виривається у когось. Здається, це Гнат.
— У старих вежах троси ліфтів прогнили давно, — це Довгий.
— В деяких прогнили. А в деяких вони залізні.
Стає тихо. Якби не дихання — здавалося б, що кімната порожня.
— Життєїдів не буває, — тихо каже Єва. — Бо як ця людина може харчуватися життям самогубця? Непрожитим життям? Як?
— А хто сказав, що вони люди? — слушно заперечує застуджена дівчина.
— У нас у блоці троє пропали невідомо куди, — задумливо каже хтось із хлопців. — За півроку — троє.
— Їм просто енергії не вистачило, — каже Довгий. — Коли когось із знайомих штрафують… чи роботу втрачають, а запаски немає… Хіба ти не знаєш про це? Якось не заведено про це базікати.
— А мені казали, — ледь чутно шепоче Єва, — що люди, які зникли, ідуть на Завод.
Тиша. Метушня. Сопіння. Я штовхаю Єву ліктем у бік.
— Так, на Завод, — повторює вона вперто. — І там повно енергії для всіх. Ніхто не тремтить над своїм пакетом. Там навіть слова такого немає — «пакет». Просто Енергія струменить… як вітер. Або як вода, коли водогін працює.
— Життєїда я на власні очі бачила, — каже застуджена дівчина. — А Завод… ти мене вибач, але це однаково, що потойбічний світ. Є він, нема його — ми все одно не зможемо перевірити.
* * *
Наступного дня губи вже не так болять. Пухир луснув. Я можу розмовляти.
Виспавшись як слід, за годину до заходу сонця підходжу до прохідної біля підніжжя пагорба. Пікселі стікаються струмками з усього міста.
Переодягаюсь у роздягальні і раптом бачу, що у шафці дві пари навушників. Помилка техніків: нові поклали, старі забули забрати. Я мимоволі озираюся: ніхто не бачив? Ніхто. Всі надягають роби.
Тоді я переховую старі навушники — з полиці кладу до себе в черевик. Якщо засічуть, скажу, що випадково. Зрештою, з шафки їх не забирали!
Надягаю нові навушники. Надягаю чорні окуляри. Застібаю липучку — ззаду, навпроти четвертого хребця.
І прямую на робоче місце.
Іду вгору, аж поки дістаюся позначки 401, і тоді повертаю ліворуч. Пробираюся вузьким проходом. У Єви п’ятсот тринадцяте місце, у мене — п’ятсот дванадцяте, Єва завжди приходить раніше…
Та сьогодні її немає. Я так дивуюся, що наступаю на край роби і мало не падаю.
На п’ятсот тринадцятому місці нема нікого! Невже вона запізниться?!
Я сідаю на своє місце, схрестивши ноги. Спокійно, кажу собі. Зайві тридцять секунд нічого не означають. Коли я востаннє бачила Єву? Вчора. Сьогодні я проспала весь день, а коли виходила з дому, її вже не було в кімнаті…
Час спливає. Я кручу головою, вдивляючись в обличчя останніх пікселів, які підтюпцем біжать до своїх місць. Єви серед них немає.
Незнайомий хлопчина, білявий і молоденький, застрибує на платформу номер 401/513. На Євине місце!
— Заблукав? — запитую різко. Він усміхається — рот від вуха до вуха, очі часто кліпають.
— Привіт! Мене поставили сюди працювати! З крайньої лінії, уявляєш? Був конкурс, я переміг! Як думаєш, упораюсь?
Я дивлюся на нього, як на прибульця з Місяця. Його слова до мене не доходять.
— Це місце…
— 401/513! — Він показує новенький жетон, який метляється у нього на зап’ястку.
— Конкурс? Коли?
— Та сьогодні ж! З обіду!
Отже, Єву перевели на околицю. Кудись у куток екрану. На місце цього… живчика. За що?
Не скиглити! Нічого страшного. Головне — пакет у неї буде. Вночі після енергогодини сядемо рядком на кухні, вип’ємо чаю…
Я не встигаю додумати: в навушниках починається відлік. Надійшов час шоу.
* * *
Після роботи збираюся додому похапцем — думаю про Єву. Білявий хлопчина впорався (я, коли чесно, в глибині душі бажала йому провалу). Його звуть Микола. Тепер він працюватиме поряд зі мною… А де ж Єва?
Встромляю ногу в черевик — і наштовхуюсь на перепону. Зайві навушники. Я про них зовсім забула.
Покласти їх назад на полицю? Ще не пізно…
Руки діють самі, без участі розуму. Раз — надягаю навушники на ногу вище коліна. Два — опускаю зверху широченну холошу. І нема навушників.
Замикаю свою шухлядку. Серце калатає. Нащо мені це потрібно?