знайди книгу для душі...
Лесик був фантазер.
Коли, наприклад, він бачив на вулиці перехожого, в якого випиналися лопатки, уява якось сама собою домальовувала на тих лопатках срібні крила, з холош незнайомця вибухав вогонь, і реактивний перехожий злітав у небо, щоб там наздогнати авіалайнер, відчинити на льоту двері й зайти в салон, перелякавши пасажирів. Починалися карколомні пригоди з погонями, бійками й таємницями.
Або коли Леснк дивився якийсь фільм фільм закінчувався, то закінчувався він для всіх, але не для нього. Фільм крутився далі в його уяві.
нові й нові їхні походенькн. Причому сюжети різних книжок перехрещувалися. Том Сойєр і Гекльберрі Фіни потрапляли у Ліліпутію, зустрічалися з капітаном Немо, з графом Мон- те-Крісто, разом з Гаврошем опинялися на барикадах революційного Парижа і т. д. і т. п.
Однокласники тільки очима кліпали.
Навіть піонервожатнй Стьопа Чичибабін, який не дозволяв собі дивуватися, щоб не втрачати авторитету, і той хмнкав:
Хм!.. От вигадує!.. Ну й Мюнхгаузен!
Жора — цілковита Леснкові протилежність.
Жора — абсолютний реаліст. Серйозний, поміркований. Недарма його прозвали Жора Комп'ютер. Він — відомий иа всю школу юний технік, конструктор і винахідник. Його діючі моделі різних машин ї механізмів постійно експонуються на станції юних техніків, на республіканських конкурсах і виставках. Жору торік навіть показували по телевізору.
Лесик і Жора — друзі. Живуть в одному будинку, на одній площадці. В школі сидять за однією партою.
Але Жора ставиться до Лесика з дружньою поблажливістю, як ставляться старші до молодших. Хоча, до речі, старший саме Лесик (правда, всього лише на півтора місяця). Та такий уже закон: серйозність і позитивність завжди старші за балакучість та легковажність.
Коли Лесик починає фантазувати, Жора щоразу каже із зверхньою усмішкою:
Ну! Це несерйозно.
Хоча ніколи не перебиває і слухає до кінця з цікавістю.
Час від часу Жора «впливає» на Леснка:
Ну, що ти, чесне слово, як маленький, У шостий клас уже ж перейшов... Зараз такий час. Епоха НТР. Комп'ютеризація суспільства... Вперше з'явився інструмент, що покращує не фізичні якості людини, а її розум, інтелект. Незабаром у кожного буде особистий мікропроцесор... А тн — як дитина. Граєшся у різні фантазії.
Лесик якось не витримав: -
До речі, Монтень сказав, що ігри дітей — зовсім не ігри. На них треба дивитися, як на найзначніше, найглнбокодумні- ше заняття цього віку.
Жора дуже здивувався:
А... а звідки тн знаєш... про Монтеня?
Тато сказав,— чесно признався Лесик.
А... хто такий Монтень?
Точно не скажу. Якийсь француз... Чи то філософ, чи то письменник... здається... До речі, і наше знайомство з комп'ютером теж починалося, як тн пам'ятаєш, з гри. Ото як мн грали у «ліс», добиралися до своєї хати, тікали від лісових мешканців... Не так?
Ну, то ж зовсім інше! Що ти порівнюєш!.. То гра, так би мовити, функціональна, з науковою навчальною метою... От вибрав бн ти собі щось функціональне... якесь захоплення. Як не подобається майстрування, фотографував би, марки збирав. Було б і цікаво, і корисно...
Але в Леснка з «функціональними захопленнями» нічого не виходило. Пробував він і фотографувати, і збирати марки, і гратн в шахн. Та йому скоро набридало, і він кидав. Соромно признатисн, але навіть малювати Лесик не дуже любив (хоча здібності в нього були безперечно — це відзначали і тато- художннк, і художник-дід). Протягом місяця Леснк міг не взнти до рук ні олівця, ні пензля.
Ну, що ж,— казав тато.— Силувати не будемо. Силою ще нікого не зробили Рафаелем. І взагалі досить на нашу сім'ю й двох художників.
Леснкові цікаво було тільки фантазувати.
Отакі це хлопці.
А тепер — про подію, з якої починаються всі подальші події нашої повісті.
Сьогодні мав приїхати дорогий гість із Москви, колишній учень їхньої школн, а нині Герой Соціалістичної Праці, академік, ученнн-кібернетик із світовим ім'ям Віктор Сергійович Іваницький.