Слава ЗСУ!

знайди книгу для душі...

Головна > Книги > Гіркий солод

– Облиш, іди звідси.

Павло зібрав докупи знимки, що порозсипались з папки. Його погляд прикипів до скану УЗД, прочитав підпис.

– Таню, що це? – замахав чорнобілим знимком перед нею.

– Я тобі сказала – іди геть, забирайся, вимітайся, щоб і ноги не було, зникни! – вже в істериці закричала вона.

Почувся голос медсестри і її кроки в коридорі. Павло зірвався на рівні і заховав знимок під куртку.

– Прошу вийти, – розпорядилась медсестра. – Ваша присутність негативно впливає на пацієнтку.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Гарного теплого вечора Вінсент зайшов в гості до Олексія. Вже всі зібрались, і з нетерпінням чекали лише на нього.

– Вибачте, що запізнився, такі затори на дорогах, можна легко на відрізку в сто метрів застрянути на пів години.

– Що ви будете пити? – запитала пані Зеновія.

– Якщо є негазована вода, я буду вам дуже вдячним.

– Як  у вас справи? – запитав пан Владислав.

– Та нормально, дякую, все по-старому. Без особливих змін. А що у вас нового?

– Ми от на море зібрались. Може, з нами поїдете, розвієтесь трохи?

– Ні, дякую, мені і тут добре, люблю нашу природу, а коли гаряче, то на озеро їзджу, в поєднанні із сосновим лісом – нема нічого кращого.

– Чи думали ви над якимись педагогічними схемами, методиками? – нетерпляче втрутився Олексій.

– Так, я накинув собі ключові моменти.

– То розкажіть нам, що ви думаєте.

– Ergo, одна з концептуальних ідей полягає в прикріпленні учня до "майстра". Така модель практикувалась споконвіків і чомусь в наші часи трохи занедбалась, ну хіба що у формі репетиторства залишилась. Тобто ми закріплюємо кожного учня за вчителем і він повинен проводити певну кількість годин, навчаючи чи консультуючи лише його, і саме на вчителеві лежить відповідальність за здобуті знання.

Другий спосіб – формування невеликих груп і заняття у колі. Саме заняття має були лише дискутивним, тобто суперечкою. Важливо, щоб люди сиділи колом, а не за спинами один в одного. Тут учитель виконує роль модератора. 10 хвилин виділяється на перечитування матеріалу, або ж учні попередньо опрацьовують його вдома – перечитують, конспектують. Група ділиться на “за” та “проти”, підбираються аргументи і що більше пристрастей – то краще. Учні глибоко переймаються темою, розходяться по домівках “додискутовувати”, додатково опрацьовують “гори” матеріалу, щоб довести свою правоту, могти навести аргументи.

Третій спосіб – навчання навчанням. Учні вчать один одного. Насправді це дуже ефективний спосіб, також перевірений не одним поколінням. Коли комусь щось пояснюєш, то сам розумієш і запам’ятовуєш набагато швидше. Правда, як втілити цю схему в життя, я ще не продумав.

– Ну ідея звісно цікава, а її впровадження б вимагало певних експериментів, без них нікуди, – озвався Олексій.

– Четвертий спосіб – навчання через розваги. Дивимось художні фільми та аналізуємо їх, чи слухаємо англійську музику і вивчаємо незнайомі слова, чи влаштовуємо вистави і вивчаємо психологію. Важливо навчатись прогулюючись або лежачи на травичці. Більшість учнів сприймає навчання як щось обтяжливе, вони замкнені в чотирьох стінах, сидять на твердих стільцях. Це все тисне та пригнічує. А коли ми проаналізуємо, як вони відпочивають, то побачимо, що ці відпочинкові місця цілком годяться для навчання. Пам’ятаю, нам провадили реколекції на вершині гори в Закопаному, неперевершене відчуття, сидиш над обривом – такий краєвид відкривається із гірським озером та засніженими схилами – ніколи цього не забуду.

Попередня
-= 101 =-
Наступна
Коментувати тут.

Ваш коментар буде першим!