знайди книгу для душі...
– Облиш, іди звідси.
Павло зібрав докупи знимки, що порозсипались з папки. Його погляд прикипів до скану УЗД, прочитав підпис.
– Таню, що це? – замахав чорнобілим знимком перед нею.
– Я тобі сказала – іди геть, забирайся, вимітайся, щоб і ноги не було, зникни! – вже в істериці закричала вона.
Почувся голос медсестри і її кроки в коридорі. Павло зірвався на рівні і заховав знимок під куртку.
– Прошу вийти, – розпорядилась медсестра. – Ваша присутність негативно впливає на пацієнтку.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Гарного теплого вечора Вінсент зайшов в гості до Олексія. Вже всі зібрались, і з нетерпінням чекали лише на нього.
– Вибачте, що запізнився, такі затори на дорогах, можна легко на відрізку в сто метрів застрянути на пів години.
– Що ви будете пити? – запитала пані Зеновія.
– Якщо є негазована вода, я буду вам дуже вдячним.
– Як у вас справи? – запитав пан Владислав.
– Та нормально, дякую, все по-старому. Без особливих змін. А що у вас нового?
– Ми от на море зібрались. Може, з нами поїдете, розвієтесь трохи?
– Ні, дякую, мені і тут добре, люблю нашу природу, а коли гаряче, то на озеро їзджу, в поєднанні із сосновим лісом – нема нічого кращого.
– Чи думали ви над якимись педагогічними схемами, методиками? – нетерпляче втрутився Олексій.
– Так, я накинув собі ключові моменти.
– То розкажіть нам, що ви думаєте.
– Ergo, одна з концептуальних ідей полягає в прикріпленні учня до "майстра". Така модель практикувалась споконвіків і чомусь в наші часи трохи занедбалась, ну хіба що у формі репетиторства залишилась. Тобто ми закріплюємо кожного учня за вчителем і він повинен проводити певну кількість годин, навчаючи чи консультуючи лише його, і саме на вчителеві лежить відповідальність за здобуті знання.
Другий спосіб – формування невеликих груп і заняття у колі. Саме заняття має були лише дискутивним, тобто суперечкою. Важливо, щоб люди сиділи колом, а не за спинами один в одного. Тут учитель виконує роль модератора. 10 хвилин виділяється на перечитування матеріалу, або ж учні попередньо опрацьовують його вдома – перечитують, конспектують. Група ділиться на “за” та “проти”, підбираються аргументи і що більше пристрастей – то краще. Учні глибоко переймаються темою, розходяться по домівках “додискутовувати”, додатково опрацьовують “гори” матеріалу, щоб довести свою правоту, могти навести аргументи.
Третій спосіб – навчання навчанням. Учні вчать один одного. Насправді це дуже ефективний спосіб, також перевірений не одним поколінням. Коли комусь щось пояснюєш, то сам розумієш і запам’ятовуєш набагато швидше. Правда, як втілити цю схему в життя, я ще не продумав.
– Ну ідея звісно цікава, а її впровадження б вимагало певних експериментів, без них нікуди, – озвався Олексій.
– Четвертий спосіб – навчання через розваги. Дивимось художні фільми та аналізуємо їх, чи слухаємо англійську музику і вивчаємо незнайомі слова, чи влаштовуємо вистави і вивчаємо психологію. Важливо навчатись прогулюючись або лежачи на травичці. Більшість учнів сприймає навчання як щось обтяжливе, вони замкнені в чотирьох стінах, сидять на твердих стільцях. Це все тисне та пригнічує. А коли ми проаналізуємо, як вони відпочивають, то побачимо, що ці відпочинкові місця цілком годяться для навчання. Пам’ятаю, нам провадили реколекції на вершині гори в Закопаному, неперевершене відчуття, сидиш над обривом – такий краєвид відкривається із гірським озером та засніженими схилами – ніколи цього не забуду.