знайди книгу для душі...
Тупоокий одоробало, який сидів під стіною, різко, з огидою і почуттям відрази відкинув брудний і липкий глечик з медом. Глечик стукнувся об підлогу, проте не розбився, а покотився, розтинаючи тишу глухим, але гучним торохкотінням.
Велетень підніс до очей липкі від солодкого пальці. Якийсь час він розглядав їх, а на його одутлому місяцеподібному обличчі намалювалися спочатку недовіра, а потім жах. Рейневан дивився на нього, важко дихаючи. Він відчував на собі спонукальний погляд Шарлея, але був уже не в змозі вичавити з себе жодного слова. “Кінець, - подумав він. - Кінець”.
Силач, усе ще дивлячись на пальці, застогнав. Несамовито.
І тої ж миті брат Деодат, що лежав на марах, заохав, закашляв, захарчав і дриґнув ногами. А потім вилаявся, аж надто по-світськи.
- Свята Єфросиніє... - зойкнув абат, падаючи на коліна.
Решта ченців зробили те саме. Шарлей розкрив було рота, але відразу опам’ятався і закрив. Рейневан приклав руки до скронь, не знаючи, молитися йому чи втікати.
- Зараза, - деренчливо промовив Деодат, сідаючи. - Але ж мене сушить... Що? Я проспав вечерю? Холера на вас, братове... Я ж хотів тільки подрімати... Але просив же я розбудити мене до вечірні...
- Чудо! - вигукнув один із ченців, що стояли навколішки.
- Настало Царство Боже, - другий упав хрестом на підлогу. - Igitur pervenit in nos regnum Dei!221
- Алилуя!
Брат Деодат, сидячи на марах, спантеличено поводив довкола себе очима: від побратимів, які стояли на колінах, - до Шарлея з єпитрахиллю на шиї, від Рейневана - до велетня Самсона, який усе ще розглядав своєї руки і живіт, від абата, який молився, до ченців, які саме цієї миті надбігли з горщиком лайна та мідною сковородою.
- Чи хто-небудь, - запитав недавній одержимий, - пояснить мені, що тут діється?
РОЗДІЛ ТРИНАДЦЯТИЙ,
у якому Шарлей, після того як вони залишили
монастир бенедиктинців, викладає Рейневану
свою екзистенційну філософію, зводячи її - у
найбільш спрощеному вигляді - до тези, що
вистачить спустити штани і на мить втратити
пильність, як хто-небудь недоброзичливий
добереться до твоєї задниці. Невдовзі життя
підтверджує ці міркування у всій повноті та
в кожній подробиці. Зі скрутного становища
Шарлея рятує той, кого читач уже знає - або
принаймні йому здається, що знає.
Екзорцизм у бенедиктинців - хоч він, в принципі, й увінчався успіхом - ще більше посилив неприязнь Рейневана до Шарлея, неприязнь, що з’явилася, можна сказати, з першого погляду й загострилася після випадку з дідом-жебраком. Рейневан уже встиг зрозуміти, що він залежить від демерита і не дасть собі без нього ради, що, зокрема, операція звільнення його коханої Аделі самотужки має нікчемно малі шанси на успіх. Розуміння розумінням, залежність залежністю, але неприязнь була, докучала і злила, як надламаний ніготь, як надкришений зуб, як скалка в подушечці пальця. А пози і висловлювання Шарлея її тільки поглиблювали.
Суперечка - або радше диспут - почалася ввечері, після того як вони залишили монастир і знаходилися, якщо вірити демериту, зовсім недалеко від Свидниці. Парадоксально, але Рейневан згадав екзорцистичне шельмівство Шарлея і взявся йому випоминати це під час споживання дарів, саме завдяки шельмівству здобутих: на прощання вдячні бенедиктинці вручили їм чималий згорток, що містив, як виявилося, житній хліб, дюжину яблук, кілька крутих яєць, кружальце копченої яловичої ковбаси і грубу польську кров’янку.
Buriakvova 16.03.2015
Якби пояснення, чи як то правильно назвати, були в кінці сторінки, а не в кінці книги було б набагато кращеи. Так як це електронна книга неймовірно важко шукати кожен раз пояснення в кінці книги, особливо там де багато латини. А взагалі цікаво дізнаватись про нові пригоди героя та його неймовірне везіння.