знайди книгу для душі...
221 “Настало для нас Царство Боже!” (З Євангелія від св. Матвія, 28; 12).
222 Загалом (лат.).
223 Нескінченна кількість (лат.).
224 Добре (лат.).
225 На вічне ув’язнення (лат.).
226 Умиротворення (“в мирі”, лат.).
227 ...і його компанія. За наказом... (лат.).
228 Нарешті (лат.).
229 У цьому випадку (лат.).
230 Недостатньо (лат.).
231 Труп (лат.).
232 “Кому це вигідно?” (лат.).
233 Моя провина (лат.).
234 Без гріха (лат.).
235 Сказане - правда (фр.).
236 “Слухайте, річ ось у чому, коротко й відверто мовлячи. Ви сказали достатньо багато”. - Процитовано уривок із Джефрі Чосера (1340?-1400), автора “Кентерберійських оповідань”. Тобто це явний анахронізм, бо перше видання “Кентерберійських оповідань” датоване 1478 або 1479роком, а інші тексти Чосера побачили світ аж у 1532році.
237 Перше послання св. ап. Павла до коринтян, 13; 1.
238 Жорстока необхідність (лат.).
239 Присягаюся на власний прутень (старофр.).
240 Слова та вирази, які використовуються тільки в невимушеній, вільній розмовній мові.
241 Безсумнівно (лат.).
242 “Слав,Сіоне,Спасителя” (лат.), гімн.
243 Перше соборне послання св. апостола Івана, 4; 1.
244 Первинна матерія (лат.).
245 Форма тілесна (лат.).
246 Ім’я моє, що є дивним (лат.), Книга суддів Ізраїлевих, 13; 18.
247 З Хрестом і Зіркою (лат.).
248 Давня міра рідких і сипких тіл (чверть гарнця), зазвичай трохи більша за літр.
249 Білі шати католицьких священиків.
250 Священицька риза.
251 Двадцять першого липня (лат.).
252 Від апостольського престолу (лат.).
253 Спеціальний посол-інквізитор папського престолу (лат.).
254 Переживання (застар.).
255 Битва 28 вересня 1396 року між 200-тисячним турецьким військом і 60-70-тисячним військом хрестоносців на чолі з королем Сигізмундом під містом Нікополем (нині - Болгарія). Хрестоносці зазнали нищівної поразки, близько 10 тисяч полонених лицарів були вбиті турками
256 Якщо хочеш миру, готуйся до війни (лат.).
257 Нерозумний той, хто нетерплячий (лат.).
258 Костел, при якому діє капітул.
259 Псалом 90; 5: “...Стріла, що вдень пролітає” (лат.).
260 Псалом 90; 6.
261 Найбільшою єрессю є не вірити у діяння демонів (лат.).
262 Підозру в єресі (лат.).
263 Диба (іт.).
264 Книга Повторення Закону, 28; 67.
265 Злочин, завдана шкода (лат.).
266 Насправді: Urim і Thummim, тобто “Світло і Досконалість” (євр.) - див., наприклад, Книгу Вихід, 28; 30. Два предмети (або два знаки) невідомої форми в облаченні первосвящеників (на грудях), через які давалося сокровенне знання Божої волі. Вважається, що ними здійснювалося, зокрема, ворожіння (один із них означав схвалення Бога, другий - несхвалення), вони давали силу і владу. Були втрачені під час Вавилонського полону. У магічній традиції, в окультизмі вважаються амулетами з мало вивченими, однак надзвичайно сильними властивостями.
Buriakvova 16.03.2015
Якби пояснення, чи як то правильно назвати, були в кінці сторінки, а не в кінці книги було б набагато кращеи. Так як це електронна книга неймовірно важко шукати кожен раз пояснення в кінці книги, особливо там де багато латини. А взагалі цікаво дізнаватись про нові пригоди героя та його неймовірне везіння.