знайди книгу для душі...
Лесика зупинити вже було неможливо.
Не будемо докладно переказувати всі Леснкові думки, які він висловив Жорі Комп'ютеру, а краще переповімо вам його сон, що приснився тієї иочі. Бо всі оті фантазії відбилися у сні. Правда, переповідаючи свій сон, Лесик іще, мабуть, і дофан тазовував щось на ходу, бо сни рідко бувають такі довгі й послідовні. Але це вже на його совісті.
в якому Лесик розповідає свій сон чи фантазію.
Незвичайна педрада. Вирок.
Неймовірні пригоди Лесика і Жори
Отже...
Ідемо ми, Жоро, з тобою по темній-темній школі. Вечір. Може, навіть ніч. Коридори темні. Тільки в тому кінці, де вчительська, горить одна лампочка. І ми туди йдемо. Мовчки. На серці урочисто й трохи лячно. Ідемо ми тому, що нас викликали.
Не встигли ми здивовано перезирнутися, як двері тихенько — ри-ип! — самі собою відчинилися. І... і отут уже ми пере- знрнулнся. Бо було чого.
Учительська як учительська — шафи, столи, стільці, глобус на шафі, наочне приладдя.
А за столами...
За столами сидять директор і вчителі. Але в якому вигляді! Ти, звичайно, бачив, як зображають на малюнках грецьких богів? От-от! У білих простирадлах (тоги називаються), один кінець через плече перекинутий. У декого на голові шоломи (у Фаїии, тобто Афіни, наприклад, Панасівни). У декого в руках лук і стріли (у Зіиаїди, тобто Артеміди Семенівни, і в Антона, тобто Аполлоиа Григоровича). У військкерівника Андрія, Арея Степановича — меч. А в Ореста, Гефеста Івано вича — величезний ковальський молот.
Віддалік, під стіиою, на окремому стільці похнюплений Прометей Гаврилович, а навпроти нього, у протилежному кінні вчительської, на підвищенні, сидить на стільці наша бібліотекарка їда Василівна. Очі зав'язані хустиною. В одній руці терези (примітивні ваги з бляшаними шальками иа ланцюгах), у другій великий кульок, з якого щось сиплеться — так званий «ріг достатку».
Я одразу догадався: це Феміда, богиня правосуддя! А ми про бібліотекарку зовсім забули. І не назвали її ніяк. А вона, виявляється, Феміда Василівна. Взагалі, правильно, їй підходить. Вона любить справедливість, засуджує погану поведінку. Завжди радить читати книжки не просто розважальні, а ті, які виховують, які вчать бути справжніми людьми (так вона завжди каже).
Заходьте! — сказала нам Лфіна Панасівна, попра- вляючи на голові блискучий, з різними витребеньками шолом (він їй був, здається, трохи завеликий).— Сідайте отамо на стільцях.
І показала на два стільці, що стояли посеред учительської, в центрі. Ти ж зиаєш, коли когось із учиів викликають на педраду, завжди садовлять отамо в центрі на стільцях.
Сіли ми з тобою. Сидимо.
Не зиаю, як там у тебе, а в мене усередині порожньо й зимно — як у порожньому холодильнику.
Неприємно все-таки, коли викликають иа педраду. А тим більше на таку незвичайну.
Кахи-гм!..— прокашлявся Зевс Парамонович (ти ж зиаєш, вій завжди прокашлюється перед тим, як почати).— Товариші педабоги! — Він повільно обвів поглядом учителів.— Ми зібралися сьогодні з вами, щоб обговорити дуже важливе, прямо скажемо, екстраординарне питання. Мій терпець увірвався. Учні поводяться так, що далі нікуди. Двійки, одиниці, виклики в школу батьків, усі наші педагогічні засоби вже нічого не дають, ие діють. Давайте радиться, що робити. Хто хоче слова?
Дозвольте! Дозвольте мені! — одну руку піднісши догори, а другою поправляючи зачіску, вигукнула Гера Андріївна.
Прошу! — кивнув директор.
Я абсолютно згодна з Зевсом Парамоновичем! Абсолютно! — рішуче рубаючи рукою повітря, почала Гера Андріївна.— Далі терпіти неможливо! Просто неможливо! От учора на уроці в сьомому «А»... Я пояснюю новий матеріал, стою спиною до класу, пишу на дошці формули, і раптом... хтось... кукурікає. Повертаюсь. «Хто?» — питаю. Мовчать. «Хто?» Мовчать. Час іде. А матеріал дуже важливий. Неорганічні сполуки. Я вирішила продовжувати урок. Тільки повернулася спиною — знову хтось кукурікнув. Продовжувати я ие могла. Урок було зірвано.
Та це що! Це — дрібниці,— усміхнувся наш викладач фізики Аполлон Григорович. Подумаєш, кукурікнув хтось. Гірше те, що вчитися не хочуть, аициболотники. Аж ніяк. Ледарі такі, що... Особливо, коли треба подумати, докласти зусиль. Коли матеріал вимагає... Я пояснюю, пояснюю, здається, вже й кіт зрозумів би, а воно дивиться на мене круглими очима і — блим-блим — як немовля. От де трагедія! От де трагедія!