знайди книгу для душі...
- Не нашкодивши? А етика?
- З порожнім черевом, - знизав плечима Шарлей, - я не звик розводитися про філософію. А от сьогодні ввечері, як буду ситий і напідпитку, я викладу тобі принципи моєї етики. І їхня простота тебе здивує.
- Це може погано закінчитися.
- Рейневане, - Шарлей різко обернувся. - Міркуй, до дідька, позитивно.
- Я саме так і роблю. Думаю, що це погано закінчиться.
- Та думай собі, що хочеш. Але зараз будь ласкавий стулити пельку, бо вони вже близько.
Справді, наближався абат у супроводі кількох ченців. Абат був невисокий, пухкенький і круглощокий, але добродушному і поштивому вигляду суперечили стиснуті губи, а також жваві й уважні очі. Поглядом він швидко перескакував із Шарлея на Рейневана. І назад.
- То що скажете? - запитав він, ховаючи руки під ладанку. - Що з братом Деодатом?
- Неміччю, - повідомив Шарлей, гордовито надувши губи, - уражений spiritus animalis. Це щось на кшталт grand mal, великої хвороби, описаної Авіценною, коротше кажучи, Tohu Wa Bonu197. Маєте знати, reverende pater198, що випадок виглядає не найкраще. Але я візьмуся.
- За що візьметеся?
- Вигнати з одержимого злого духа.
- Ви настільки упевнені, - абат нахилив голову, - що це одержимість?
- Упевнений, - голос Шарлея був доволі холодний, - що це не бігунка199. Бігунка має інакші прояви.
- Але ж, - у голосі абата все ще звучала нотка підозріливості, - ви не духовні особи.
- Духовні, - Шарлей навіть оком не повів. - Я вже пояснював це брату інфірмеру. А що вбрані ми по-світському, то це для камуфляжу. Щоби збити диявола з пантелику. Щоб можна було захопити його зненацька.
Абат проникливо подивився на Шарлея. “Ой, недобре, недобре, - подумав Рейневан, - він не дурний. Це справді може погано скінчитися”.
-То як же, - абат не зводив з Шарлея допитливого погляду, - ви збираєтеся вчинити? За Авіценною? А може, згідно з рекомендаціями святого Ісидора Севільського, що містяться у відомій праці під назвою... Ой, вилетіло з голови... Але ви, вчений екзорцист, неодмінно знаєте...
- “Etymologiae”, - Шарлей і цього разу навіть оком не повів. - Звичайно, я послуговуюся повчаннями, що містяться в цій праці, але це ж елементарні знання. Як і того ж таки автора “De natura rerum”. Як “Dialogus magnus visionem atque miraculorum” Цезарія Гайстербахського. І “De universo” Рабана Мавра, архієпископа майнцького.
Погляд абата трохи пом’якшав, але видно було, що він не до кінця позбувся своїх підозр.
- Вчені ви, важко заперечити, - сказав він ущипливо. - Довести це вам вдалося. І що тепер? Спочатку наїдку попросите? І питва? І плати наперед?
- Про оплату й мови бути не може, - Шарлей випростався так гордо, що Рейневан пройнявся щирим подивом. - І мови не може бути про гроші, бо я не купець і не лихвар. Задовольнюся милостинею, якимось скромним подаянням, і аж ніяк не наперед, а лише після завершення справи. Що ж до наїдку і питва, то нагадаю вам, велебний отче, слова Євангелія: злих духів виганяють тільки молитвою і постом.
Buriakvova 16.03.2015
Якби пояснення, чи як то правильно назвати, були в кінці сторінки, а не в кінці книги було б набагато кращеи. Так як це електронна книга неймовірно важко шукати кожен раз пояснення в кінці книги, особливо там де багато латини. А взагалі цікаво дізнаватись про нові пригоди героя та його неймовірне везіння.